‌معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

افزایش تولید شیشه در افغانستان 

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تولید شیشه در افغانستان افزایش پیدا کرده است، می‌گوید: کشفیات ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص شیشه نیز بیشتر شده است.
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تولید شیشه در افغانستان افزایش پیدا کرده است، می‌گوید: کشفیات ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص شیشه نیز بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۶۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود زاهدیان، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این پرسش که آیا کشت خشخاش در افغانستان کاهش پیدا کرده است؟ می‌گوید: صدور فرمان ممنوعیت کشت خشاش سال گذشته پس از کشت اتفاق افتاد در نتیجه برداشت انجام شد. البته در برخی مناطق امحای کشت صورت گرفت. اما در سطح گسترده‌ای اتفاق نیفتاد. به همین دلیل امیدواریم که حاکمان افغانستان به وعده‌های خود برای منع کشت خشخاش عمل کنند.

‌او ادامه می‌دهد: به نظر‌ می‌رسد در مناطقی که طالبان حضور مناسبی دارند، کشت خشخاش کنترل شده است.‌ اما افغانستان هنوز امنیت لازم را ندارد و در مناطقی از این کشور قوانین اجرا نمی‌شود.‌

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره تولید شیشه در افغانستان نیز به خبرنگار جام جم آنلاین می‌گوید: اگرچه ‌برای  کشت خشخاش منع در نظر گرفته شده است. اما تولید شیشه در افغانستان افزایش یافته  و کشفیات ما نیز در مورد شیشه بیشتر شده است.

افزایش تولید شیشه در افغانستان 

 زاهدیان درباره  میزان کشفیات مواد مخدر نیز می‌گوید: سال گذشته در مجموع حدود 695 تن ‌انواع مخدر کشف شده است.

او در پاسخ به این پرسش که کدام مواد سهم بیشتری در کشفیات داشته است؟ نیز توضیح می‌دهد: بیشترین کشفیات مربوط به تریاک بوده است.

به گفته زاهدیان پس از تریاک به ترتیب‌ حشیش، شیشه، مورفین‌ و هروئین  بیشترین مواد کشف شده در سال گذشته هستند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این پرسش که آیا الگوی مصرف مواد مخدر در کشور تغییر کرده است؟ می‌گوید: بیشترین مواد مصرفی در کشور تریاک است. اما در بین قشر جوان مصرف گل و شیشه فراگیری بیشتری دارد.‌

او با اشاره به اینکه مصرف شیشه نیز در کشور نگران کننده است، تاکید می‌کند: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از فرزندانشان به عمل بیاورند .

زاهدیان درباره افزایش مصرف ‌گل در بین قشر جوان نیز توضیح می‌دهد: کشت گیاه شاهدانه کار ساده‌ای است و در آپارتمان‌ها نیز انجام می‌شود. در این بین برخی  نواقص قانونی سبب شده که نتوان برخورد قضایی مناسبی با متخلفان داشت.‌

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه می‌دهد: کشت گیاه شاهدانه بیشتر در مزارعی انجام می‌شود که صاحب مشخصی ندارد‌.

او در پاسخ به این پرسش که بذر اصلاح شده گیاه شاهدانه از چه کشورهایی به ایران قاچاق می‌شود، نیز بیان می‌کند: قاچاق این بذر بیشتر از طریق کشورهای هلند و اسپانیا انجام می‌شود‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها